Webnode (hemside företag)

06.08.2024

Skulle äntligen göra slag i saken och skaffa mig en hemsida men i djungeln av leverantörer så är det inte alltid så lätt men jag fastnade för Webnode. De var snabba att vilja ha betalt och jag var dum som betalade på en gång. 1500 kronor för ett år som du måste betala på en gång svider givetvis för normal "Svenne" och sedan kommer ögonblicket där du skall registrera en domän som kostar 350 kr. I deras enligt dem förmånliga erbjudande så skall domän ingå i köpet och man får en så kallad rabattkod att klicka in när man registrerar Domänen.

Men här kommer det roliga i kråksången, det gick ej att använda någon rabattkod utan det var bara att vackert betala för att registrera domänen. Så jag var väl lite för snabb där och betalade de 350 kronorna med tanken om att det skulle korrigeras i efterhand. Men se den gubben gick inte.

När jag äntligen lyckades kontakta supporten så finns det givetvis ingen som talar svenska men alla andra språk i norden verkar inte vara ett problem. Då jag ej är bra att prata andra nordiska språk så känns det mest som man sitter och diskuterar med ett mumintroll med talfel

efter många långa minuters läsning så har jag nu förstått att inte går det att jag får mina pengar tillbaka. Jag var ju så dum att jag betalade, det ligger inte i deras händer något mer utan de skickar mig en ny kod som jag ej kan använda. Att jag säger att det inte kom upp någon ruta där jag kunde skriva i rabattkoden verkar inte ha någon betydelse alls.

Jag försöker förklara för dem att chansen att jag skall förnya avtalet med dem är i princip noll då de väljer att blåsa mig redan från början. Och att jag nu kommer att ta fram min gnälligaste sida och klaga i sociala medier allt jag kan, tala med alla jag känner över vilket oseriöst företag detta är. För även om de 350 kronorna egentligen är småpengar så är det principen av att jag ogillar att bli lurad. Jag kanske är en liten obetydlig kund men nu börjar kampen att bevisa att de har fel!

Was finally going to make a move and get myself a website, but in the jungle of providers it's not always that easy, but I stuck with Webnode. They were quick to want payment and I was stupid to pay at once. 1,500 kroner for a year that you have to pay at once is of course a sting for normal "Svenne" and then comes the moment when you have to register a domain that costs 350 kroner.

In their, according to them, favorable offer, the domain must be included in the purchase and you get a so-called discount code to click in when you register the Domain. But here comes the funny thing in the crow's song, it was not possible to use any discount code, but it was just a nice payment to register the domain. So I was probably a little too quick there and paid the 350 kroner with the idea that it would be corrected afterwards.

But look that old man didn't go"swedish saying". When I finally managed to contact the support, there is of course no one who speaks Swedish, but all other languages ​​in the Nordics do not seem to be a problem. Since I'm not good at speaking other Nordic languages, it mostly feels like you're sitting and discussing with a Moomintroll with speech errors after many long minutes of reading, I have now understood that it is not possible for me to get my money back.

I was so stupid that I paid, it's not in their hands anymore, they send me a new code that I can't use. The fact that I say that no box came up where I could enter the discount code does not seem to have any meaning at all. I try to explain to them that the chance of me renewing the contract with them is basically zero as they choose to fool me right from the start.

And that I will now bring out my whiniest side and complain on social media all I can, talk to everyone I know about what a rogue company this is. Because even if the 350 kroner is actually small change, it is the principle that I dislike being cheated. I may be a small insignificant customer but now the battle begins to prove them wrong!

#webnode @webnode #scammers