Att sitta i Telefonkö
Man kan inte låta bli att småskratta lite för sig själv men det kan inte bara vara jag som reagerar på detta. Vart man än ringer idag vare sig det är myndigheter eller företag så får man nu prata med en telefonsvarare, trycka en massa siffror som man guidas, personnr samt bankid, får höra att samtalet spelas in och får vänta i evighet för att komma fram. Och så har de dessutom mage att fråga precis varenda gång vad man tyckte om samtalet.
Jag kan svara så här på rak arm att jag tyckte att samtalet sög röv, det tog alldeles för lång tid och jag har inget intresse av att "hjälpa er att bli bättre" För ni blir inte bättre utan ni blir sämre hela tiden. Det tar bara allt längre tid och man ringer inte av någon annan anledning än att man måste.
Varför accepterar svenska folket detta usla sätt att betjäna oss? Vi borde stå på gator och torg och protestera för detta är att kasta bort tid för folk. Om jag skulle skapa samma system när myndigheter vill ha tag i mig så skulle de bara lägga på luren och bötfälla/straffa mig för att jag inte svarar
Om man skall vara lite konspiratorisk så antar jag att detta retar hårfästet av de flesta, man sitter där i vanmakt och hör att man har plats 273 i kön men just mitt samtal är viktigt för dem (De ljuger arslet av sig) Hur kommer det sig att de anser sig ha rätt att slösa på min tid? Ok vissa myndigheter har anständigheten att faktiskt ringa tillbaka men inte förrän du suttit nog med tid i deras jäkla kösystem. Det borde vara så att man går in på deras sida och skickar ett meddelande med sitt telefonnr där man ber dem ringa upp, det skulle vara enkelt men icke!!
Apropå att de ständigt vill bli bättre enligt deras utsago, är det någon som vet att det har blivit bättre någonstans? Jag tror inte det